אני באינסטוש

מועדון הטיפוגרפיה של חן מכבי

בעולם בו כולנו נהגי מרוץ, אנחנו חייבים למצוא את הדרך להישאר ייחודיים וללחוץ על הגז. מה יעזור לנו להוביל? הבידול שלנו, היצירתיות, היכולת שלנו להיות דינמיים ולהישאר מעודכנים.  

אם אתם חובבי עיצוב מכל סוג שהוא- בטח כבר הבחנתם בשינוי המדהים שקרה בעשור האחרון בעולם העיצוב הגרפי.

בעולם ויזואלי- כל עסק חייב לבנות לעצמו שפה גרפית המשקפת את המסרים השיווקיים, כדי למשוך קהל, לייצר מעורבות עם העוקבים וליצוק לתוך זה גם את התוכן המדויק, הכלים השיווקיים המתאימים וקהל היעד הנכון>> VISUAL BRANDING.

היום לא מספיק רק לעשות חיבור נכון בין הצבעים, האלמנטים והתמונות – היום הטקסט שולט גם בויזואל ונמצא במרכז.

הטקסט שולט

טִיפּוֹגְרַפְיָה– אמנות סידור ועיצוב טקסט או בשמו השני והקליט –לֶטֶרִינְג– שימוש בגופנים, עיצוב ופריסה מחדש של אותיות.

הזמנתי אלי לשיחה מלאת סטייל את חן מכבי, בן 34. מעצב גרפי מוכשר, בוגר ומרצה בשנקר המתמחה בטיפוגרפיה לכל מיתוג שתרצו.

חן מכבי

היי חן, אז… ספר לנו במילים שלך מה אתה באמת עושה שם עם האותיות האלה?

“מאז ומתמיד אהבתי לאייר וזה מאוד התחבר לי לטיפוגרפיה. זה מתחיל בשרבוט פונטים, צורות, אלמנטים ודמויות על נייר לבן וברגע שאני מעביר את הכל למחשב מתחיל המשחק האמיתי. אני מזיז וחותך את הצורות, מחבר ומשנה אלמנטים ותמיד מופתע לראות מה יוצא לי בסוף התהליך”. 

מה דעתך על הטרנד הזה- טִיפּוֹגְרַפְיָה?

“אני אוהב את המשחק של עיצוב אותיות וטקסטים עוד לפני שזה היה טרנד. הטיפוגרפיה מאפשרת שימוש בטכניקות עיצוב מרובות והופכת את העיצוב למעניין וחדשני. אני בן אדם סקרן ובזמני הפנוי אני מקפיד ללמוד ולחקור פונטים, שפות, טרנדים, פריסות וטכניקות עיצוב. אני מאוד נהנה לראות איך זה מתפתח פה בישראל”.

איך טיפוגרפיה עובדת בעולם הדיגיטלי?

“טיפוגרפיה מאפשרת ליצור שפה ייחודית ומקורית למותג. זה בא לידי ביטוי בראש ובראשונה בשם העסק והלוגו.  אני עובד עם עסקים מכל הסוגים- מוסיקאים, מסעדות, חברות מסחריות, גופים גדולים ומותגי אופנה. ברגע שטיפוגרפיה משולבת בתוך השפה הגרפית אנחנו משדרגים את הייחודיות והמקוריות של העיצוב ומטמיעים הכול בנכסים הדיגיטליים של הלקוחות. כך, מתווספת עוד שכבת אופי למיתוג”.

איך מתנהל תהליך עבודת העיצוב מול הלקוחות שלך?

“מבחינתי, קשר עם לקוח הוא שותפות מלאה. אני מתחיל עם עיצוב הלוגו. אני מתחקר את הלקוח כדי להבין את האסטרטגיה של העסק, מי הלקוחות, באיזו סביבה השפה העיצובית תתקיים- האם היא תהיה בחוץ (הארדקופי) או בעולם הדיגיטלי (אונליין), את מי הוא רוצה למשוך אליו? מי הקהל שלו? ברגע שיש לי את כל התשובות, אני ממקד את הערכים החשובים ומתחיל בעבודת העיצוב. המידע הזה, בסופו של דבר, מאפשר סגירת עיצוב הלוגו, שהוא ה- DNA  של העסק.

כשאני מסיים לעצב את הלוגו, כל השפה הגרפית מתעוררת לחיים: פלטת צבעים, גרפים, אלמנטים, קולאז’ים, מסגרות, דמויות וכל מה שנדרש בכדי לספר את סיפור המותג”.

מיתוג לרשת בתי הקפה “קפה לואיז” בשיתוף סטודיו המטבחון

במה אתה הכי טוב?

“אני כל יום עושה משהו אחר ואני מת על זה. תמיד אהבתי להתנסות ולא פעם מצאתי את עצמי מתנסה בפרויקטים שלא חשבתי שאעשה בחיים. זה נע בין מיתוג מלא למסעדה, עיצוב עטיפת אלבומים או המצאת שפה גרפית לסרט או סדרה”.

אם היית מעצב לעצמך… מה זה היה?

“אני מאוד אוהב לעצב אופנה ופריטי לבוש- ככל הנראה הייתי מייצר ליין בגדים משלי”.  

עיצוב חולצה עבור המותג GELADA

מותג בעולם, שהיית רוצה למתג אותו מאפס?

“לעשות מיתוג מחדש לעיר בישראל”.

אז אולי נגזים וננסה את רומא?

“אני מאוד אוהב את הזירה המקומית ורוצה לעבוד פה. זה לא אומר שלא אעבוד עם פרויקטים שיגיעו אליי מחו”ל אבל מיתוג של ערים זה משהו שעוד לא התנסיתי בו בארץ. זה קורץ לי”.

טוב, אם תגיע למתג את רומא, תזכור אותי אה?!

(צוחק)

עיצוב לוגו עבור קיבוץ יקום בשיתוף פעולה עם אמיר פרץ מסטודיו A פלוס

איך אתה עם טרנדים בעיצוב? נגרר אחריהם או שוחה נגד הזרם?

“טרנדים זה לא רע, כל עוד אתה לא מבסס את כל התוצרים העיצוביים שלך רק על זה. הבעיה בטרנדים היא, שהם יכולים להגיע לרוויה בשלב מאוד מוקדם ואז זה מרגיש לעוס. חשוב לי לשמור על ייחודיות, שתבדל את המותג אבל גם לחבר אותו לכאן ועכשיו”.

אז אם בטרנדים עסקינן, איך אתה מזהה טרנדים?

“האינסטגרם מפוצץ אותי במידע על טרנדים, אם ארצה או לא ארצה, זה שם. חשוב לי להיות מעודכן ולראות מה חדש בחוץ. בא לי להישאר מחובר, לשאוב אלמנטים עכשוויים ולשלב אותם גם עם כאלו שפחות.  אין אסור או מותר”.

איך מרעננים מיתוג של עסק בלי לפגוע בשם שלו או בשפה שלו?

“יש כאלו שרוצים הכל מחדש. המטרה שלי היא להבין את החשיבה האסטרטגית, האם זה הזמן הנכון? אם כן, אז איך לעשות את זה. עסק שמחליף את המיתוג שלו כל שנה יכול לפגוע במוניטין, בהכנסות או בקשר עם הקהל שלו.  במקרה כזה אני ממליץ לשמור על אלמנטים ישנים, ולבצע ריענון למה שקיים”.

מיתוג מחדש- ציפורלה חוגגת עשור

מאיפה אתה מקבל השראה?

“כל דבר נותן לי השראה. ללכת למוזיאון או גלריה, לראות סרט, ללכת ברחוב, לשמוע אלבום טוב, משפט ששכן זרק לי בחדר המדרגות והדליק אצלי משהו. הכל גולמי- ברגע שאני מעלה את זה על הדף זה כבר הופך לסיפור שלם ואחר, מוצר על מדף”.

מאיזה אמן אתה הכי מושפע בעיצובים שלך?

“כבר בזמן הלימודים בתיכון נחשפתי להרבה אמנים דרך תולדות האמנות בין אם זה מהפופ ארט כמו רוי ליכטנשטיין, אנדי וורהול ועד לואן גוך ופיקאסו, כל אחד מהם גרם לי למצוא משהו שאני מתחבר אליו בין אם זה המקום השמח, הביקורתי ואיך לבטא את המראה של הנפש וכל מה שקורה בפנים. אני תמיד חוזר לפיקאסו ובוחן מחדש את הורסטיליות שלו, חילופי הטכניקות ועד כמה אפשר לחדש לעולם ולעצמך וזה דבר שמאוד מוערך בעיני ואני מתחבר לזה גם מהמקום שאני משתעמם נורא מהר מדברים שאני עושה”.

זרוק כמה שמות, תשוויץ קצת

מיתוג לרשת בתי הקפה “קפה לואיז” בשיתוף סטודיו המטבחון

מיתוג מחדש לרשת קינג ג’ורג’

מיתוג למכבייה שעשיתי יחד עם סטודיו איתי בלאיש

עיצוב עטיפת שני האלבומים האחרונים של היוצר טונה כולל מזכרות (חולצות, עגילים, בנדנות, כיסויים לטלפון)

שיתוף פעולה עם מותג PULP- יצרנו יחד קולקציה של מוצרי נייר, פרינטים ומחברות בהשראת אמנים ויצירות אמנות.

מיתוג מחדש לציפורלה לחגיגות שנת העשור

לסיום סיומת, כמה משפטים אחרונים- איך אתה מביא את עצמך לידי ביטוי בעיצובים שלך?

“אני מאוד מחובר לרשת ונהנה להגיב לסיטואציות שקורות בארץ ובעולם- מצב פוליטי, תרבותי, מזג האוויר. זה נטו לעצמי, ככה אני מבטא את המחשבות שלי. אני שם את עצמי מול הדבר הזה ומנסה לייצר מזה משהו ארטיסטי. משהו מתחולל בחוץ ובא לי להגיב אליו בדרך שלי. לא תמיד זה מלווה במילים”.

תן דוגמא…

“למשל האיור שעשיתי לדקל וקנין או הבדיחה שעשיתי על הספר מועדון ה-5 בבוקר. אני רוצה לקום מתי שבא לי. למה אין ספר כזה- מועדון ה- 10 בבוקר? גם לנו מגיע. לא?”

עיצוב קומי ל”מועדון 10 בבוקר”

 על מה אתה עובד ממש היום?

על מיתוג לכמה מסעדות.

טוב, תזמין אותי לראות אה?! גם קפה זה סבבה.

ברור. אבל אחרי 10:00 בבוקר.

קלללל.

ספרו לי מה אתם חושבים...

אהבתם את הפוסט? שתפו יא קמצנים.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin